Skip to main content
کلید سازی کاخ

پیش درآمدی بر کلید سازی

دفعات بازدید: 3523

بسیاری از افراد نکات ظریف حرفه کلید سازی را نمی دانند و نمی دانند وقتی با یک کلید ساز تماس می گیرید چه انتظاری دارند. اطلاعات زیادی در مورد این شغل به اطلاع عموم نمی رسد. این می تواند دستیابی به اطلاعات را دشوار کرده و تصورات نادرستی ایجاد کند. برخی کلید ساز بودن را راهی سریع برای کسب درآمد می دانند.

کلیدسازی همیشه به عنوان یک کسب و کار ظریف و با طیف دشواری از مهارت ها که نیاز به یادگیری مداوم دارند، دیده نمی شود. اما کلید سازی بیشتر از تصور معمولی نیاز به آموزش و فراگیری دارد. تصدی عنوان کلیدساز مسئولیت ها و انتظاراتی دارد که بیشتر از آن گریزان هستند. این یک سرمایه گذاری مادام العمر است. کلیدساز ملزم به فراگیری است که هرگز به پایان نمی رسد. و این همیشه کار آسانی نیست. کلید سازی به افراد خاص که عاشق کار باشند و همیشه در تلاش برای بهتر شدن باشند؛ نیاز دارد. سرمایه گذاری جهت کلید ساز شدن نیاز به یک سرمایه گذاری مادام العمر دارد. این کسب و کار بیش از یک سرمایه گذاری مالی، نیاز به صبر و حوصله دارد. کلید ساز باید همیشه در حال یادگیری و تمرین باشد. تغییرات تکنولوژی ساخت قفل های جدید و نیاز روز دنیای قفل سازی مدرن؛ ایجاب می کند تا کلید ساز در جهت بهتر شدن تلاش کند و بروز شود. اگر مدام در حال تمرین و فراگیری نباشد بسیاری از نکات فنی تعمیر قفل های جدید و مهارت های نوین کلید سازی را از دست می دهد. این بدان معنی است که اگر تمرین هر زمان متوقف شود، توانایی کلید ساز برای تعمیر قفل های جدید از بین می رود. 

 

برای تمرین و کسب مهارت در تعمیر قفل ها از قفل های دست دوم شروع کنید و آنها را نزد یک کلید ساز حرفه ای تجزیه کرده و برای آنها کلید بسازید و با مکانیزم کار آنها آشنا شوید؛ اینگونه قفل ها را می توانید در گوشه کنار شهر یا مراکز سمساری شهر به تعداد زیاد پیدا کنید. شبکه های اجتماعی و انجمن های تخصصی زیادی در مورد قفل سازی و کلید سازی وجود دارند که اطلاعات خوبی از تجارب کلید سازان در آنها به اشتراک گذاشته شده است کلید ساز می تواند با عضویت در این انجمن ها از اطلاعات و تجارب کلید سازان دیگر استفاده کند.

برخی از ابزارها هستند که می توانید آنها بر حسب قلق کار خود؛ آنها را با سلیقه خود بسازید یا تغییراتی در آنها ایجاد کنید، اما ابزارهای خاص و تخصصی وجود دارند که لازم است خریداری کنید. ابزارهای تخصصی اغلب بسیار گران هستند. غالبا محصولات ارزان تری نیز هستند که با صرف وقت می توانید از مراکز خرید معتبر متناسب با بودجه و سرمایه اولیه خود آنها را خریداری کنید. همچنین برای دریافت برخی از اطلاعات مانند کاتالوگ ها و بروشورهای جدید و یا عضویت در انجمن ها باید هزینه پرداخت کنید. بسیاری از دوره های آموزش کلید سازی یا به عبارت بهتر قفل سازی و مدارس کلید سازی وجود دارند که ادعا می کنند از اطلاعات لازم و منابع آموزشی جدید برخوردار هستند. بعضی ها قطعاً آموزش واقعی و اطلاعات لازم را در اختیار کارآموزان کلید سازی قرار می دهند. فقط مراقب دوره هایی باشید که ادعا می کنند آموزش جامع سریعی دارند از روی جزوه و کتاب و با سرعت و بدون کسب تجربه و کارآموزی نزد استادکاران نمی توانید به مهارت لازم دست یابید؛ اغلب دوره های ارزان قیمت آموزشی برای تأمین هزینه های خود؛ کارآموزان را به خرید ابزارهای غیرضروری یا گران قیمت از خودشان؛ ترغیب می کنند.

مراقب تبلیغات باشید و سعی کنید چیزهایی را که یاد می گیرید را با تعمیر و تجزیه چند قفل مختلف نزد یک استادکار حرفه ای مهارت خود را ارزیابی کنید.

  • مراقب دوره های آموزشی ارزان باشید.
    در دوره های آموزشی سریع قرار نگیرید.
    هزینه ابزارهایی را که نیازی به آنها ندارید پرداخت نکنید.
  • دوره های کارآموزی و دوره های آموزشی جوانب مثبت و منفی دارند.
    روش آموزش شما باید به نحوه یادگیری شما بستگی داشته باشد.
    مواردی که باید یاد بگیرید کار با انواع قفل، شناخت و کار با انواع کلیدها، تعمیر و نگهداری قفل ها، آشنایی با انواع قفل و سوئیچ خودرو و طرز باز کردن آنها، آموزش و فراگیری اصول اولیه کار با وسایل برقی و ابزارهای تخصصی کلید سازی و ...
    آموزش درک صحیح از پذیرش مسئولیت و شروع یک کسب و کار آبرومند.
    شما باید با سختی کار کلید سازی سیار و شبانه روزی آشنا شوید.
    قبل از افتتاح کلید سازی با مدارک لازم از قبیل سند مالکیت و یا اجاره نامه مغازه؛ استشهاد محلی و گواهینامه های لازم به اتحادیه و با معرفی نامه اتحادیه به اماکن جهت دریافت سوء پیشینه مراجعه کنید.
    تجهیرات و ابزار آلات لازم را با مشورت، با یک استادکار قفل ساز تهیه کنید.


به یاد داشته باشید یک کلید ساز نمی تواند یادگیری را متوقف کند. او باید همیشه در حال فراگیری باشد و با آخرین دستاوردهای قفل سازی خود را به روز کند.

ترجمه مقاله پیش درآمدی بر قفل سازی با اندکی دخل و تصرف

بر چسب ها

نظرات و پیشنهادات خود را از ما دریغ نفرمایید.

ساخت و تعمیر ریوت خودرو

تعمیر و تکثیر انواع ریموت خودرو و...

در اسرع وقت با نرخ مصوب

تعمیر ریموت خودرو و یا کرکره برقی خود را به کلید سازی شبانه روزی و سیار کاخ بسپارید و مثل روز اول تحویل بگیرید.

سریع ترین خدمات تعمیر انواع قفل و ریموت

توسط مجرب ترین کلیدسازان موتورسوار

جهت دریافت خدمات کلید سازی سیار یکی از آیکون های تماس سریع را لمس کنید تا نزدیک ترین کلیدساز سیار ما جهت رفع مشکل شما به محل اعزام کنیم.

بیشترین و بهترین خدمات غیر حضوری

51 خدمت با افتخار

از سال 1350